• جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88882701 و یا شماره همراه 09923770020 یا 09924369744 یا 09127033312 تماس بگیرید

  • شروع دوره از 15 مردادماه (دوره های بعدی ابتدای شهریور و ابتدای مهرماه) دوره خصوصی از اول مردادماه همراه با اعطای مدرک بین المللی 09924369744 و 88882701

توصیه‌های غذایی دوران بارداری
توصیه‌های غذایی دوران بارداری

توصیه‌های غذایی دوران بارداری

  • بانوان باردار باید در دوران بارداری از لبنیات کافی(شیر، کره و ماست و...) استفاده نمایند.
  • استفاده از میوه‌هایی مثل انگور، سیب، شلیل، گرمک، گلابی، هلو، خربزه، خرما، نارنگی، زردآلو، الوی سیاه، خرمالو، طالبی و... . خوردن هلو فرزند را زیباتر می‌کند و خوردن روزی یک عدد گردو در دوران بارداری موجب می‌شود پس از زایمان پوست شکم زیبایی‌اش را از حفظ کند. خوردن به و خرمالو هم بسیار مفید است.
  • خوردن سبزیجات تازه بالاخص سبزی خوردن، کلم بروکلی، کنگر، هویج، ریواس، ریحان، کاهو در دوران بارداری مفید است.
  • خوردن سس سویا برای خانم‌های در معرض سقط مفید است.
  • خوردن کمی نان و پنیر و گردو بلافاصله بعد از بیداری می‌تواند از عوارض شایع دوران بارداری بالاخص تهوع و استفراغ کم کند. همچنین خوردن نان سبوس‌دار، مربا، سیب‌زمینی پخته و غلات پخته در این زمینه بسیار مفید است.
  • خوردن سبزیجات، میوه‌ها و ملین‌ها در دوران بارداری بسیار نفید است. آب انجیر، آب آلو و مصرف نان‌های سبوس‌دار بسیار مفید است چون از یبوست که یکی از شایع‌ترین عوارض دوران بارداری است جلوگیری می‌کند. برای یبوست شدید می‌توانید شیرخشت استفاده کنید.
  • نوشیدن آب کافی در دوران بارداری مفید است.
  • استفاده کافی از مواد غذایی پروتئین‌دار، گوشت‌ها، لبنیات و پرهیز از مواد کافئین‌دار مانند نشکافه و قهوه، شکلات و نوشیدنی‌های گازدار
  • بانوان باردار باید مراقب کمبود آهن بدن بالاخص از ماه چهارم بارداری باشند لذا می‌توانند از غذاهای سنتی شامل آهن در صبحانه و یا در طول روز استفاده کنند. ترکیب شیره‌ی انگور، شیره‌ی خرما و شیره‌ی توت با هم یک قرص آهن طبیعی است.
  • مصرف دارچین، فلوس، زوفا، گل دم اسب برای زنان باردار مناسب نیست.
  • زنان باردار باید مراقب تیروئید در دوران بارداری باشند چون به شدت بر سلامت فرزند بالاخص هوش فرزند تأثیر می‌گذارد. خوردن روزانه چند عدد بادام همراه با عسل (نه به مقدار زیاد)، روغن مالی گردن با روغن بادام تلخ و با نظر پزشک بادکش گرم می‌تواند موجب کم کردن تأثیرات تیروئید گردد.
  • مراقب چاقی در دوران بارداری باشید؛ هم احتمال سقط را افزایش می‌دهد و هم زایمان را سخت‌تر می‌کند. تغذیه خود را همراه با ورزش و فعالیت مناسب تنظیم کنید تا چاق نشوید.
  • به جای نمک صنعتی، نمک طبیعی دریا میل کنید.
  • اجتناب از خوردن غذاهای سرخ کردنی، بهتر است بصورت آب پز، بخارپز و کبابی مصرف شود.
  • کم مصرف کردن شیرینی‌ها و کیک خامه‌ای و غذاهای پرچرب
  • اجتناب از مصرف سس مایونز و سس‌های مختلف صنعتی و استفاده از سس سالاد (مثل سس ترکیبی از فاست کم چرب، آب لیمو،‌روغن زیتون، نمک سویا، آب نارنج)
  • پرهیز از خورد کالباس، سوسیس، کله پاچه، پیتزا و غذاهای فست فودی دیگر
  • استفاده از سیب زمینی بصورت آب پز یا تنوری
  • کم استفاده کردن چربی و دنبه در غذاها
  • اجتناب از تنقلات مثل چیپس، شکلات، پفک پیراشکی و ..
  • استفاده از آب، دوغ، آب میوه به جای نوشیدنی‌های گازدار
  • کم کردن مصرف قند و شکر به همراه چای و نوشیدنی‌های دیگر
  • از پرخوری در این دوران پرهیز کنید.
  • مصرف غذاهای ساده و زود هضم
  • خوردن کندر به مدت دو ماه در دوران بارداری از 2 تا 7 ماهگی می‌تواند موجب افزایش هوش نوزاد گردد.
  • تغذیه غذا منطبق بر رژیم لاغری در دوران بارداری ممنوع است. موجب آسیب‌های جدی به جنین می‌شود.
  • زنان باردار می‌توانند بیش از 3 وعده غذایی در طول شبانه روز میل کنند ولی نباید وعده غذایی سنگین اضافه کنند.
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال